Nura Nova, crec que t’anyorarem!

Hola a tots,
Avui hem permetreu que em posi un poc «melancòlica», i és que ahir el Nura Nova de la companyia Iscomar va fer el seu darrer viatge i, amb aquest darrer viatge crec que els illencs perdem també una part de nosaltres. Qui no ha anat mai a Ciutadella amb Iscomar?
La meva relació amb Iscomar sempre ha sigut molt estreta. De fet, el meu pare va treballar a Iscomar fa molts anys, quan la naviera encara es dedicava al transport de mercaderies. Era jefe de màquines i record haver anat amb el «Don Pedro» (un altre vaixell de la naviera, que es fa enfonsar a Eïvissa fa uns anys) fins a Barcelona. Eren finals dels anys 80, jo era ben petita, però tenc gravades a la retina les escales del vaixell i les imatges des del pont de comandament. Ara probablement això no es podria fer.
Després el Nura Nova era el barco per anar a les regates menorquines. Sempre el barco que sortia a les 15:00 i arribàvem a Ciutadella ja de vespre. El vaixell encara amarraba al Port de Ciutadella i clar, en ocasions no podiem entrar i no quedava més remei que anar fins a Maò.
També record una vegada quan després de tornar de Toulon (França) vam fer escala a Ciutadella. Dueim més de 200 milles amb vent fort de proa i arribant a Menorca ens van entrar més de 30 nusos de cop amb tant mala sort que ens va virar i quasi perdem el màstil. Vam decidir entrar a Ciutadella a passar el vespre però jo l’endemà havia d’anar a fer feina, així que necessitava tornar a Mallorca. En Lucas, un amic, també hi volia anar però no vam poder comprar el bitllet a temps. Vam pensar que, com que el barco anava buit, ens deixarien pagar el bitllet en embarcar… no va ser així. Jo vaig fer un dels meus primer viatges amb Baleària. Setmanes després em van dir que si haguès conegut al capità, m’haurien deixat embarcar.
I com no, el Nura Nova va ser el barco que em va dur fins a Menorca la primera vegada que em van cridar per treballar com a interina a Menorca. Aquella vegada i tots els altres caps de setmana  que anava a passar el cap de setmana a Mallorca. Hi vaig anar tant, que ja coneixia als mariners, al contramestre, als cambrers… era com una família.
Així que aquest darrer viatge fa com una mica de llàstima. Anar a Menorca mai tornarà a ser el mateix.
Ens veim divendres amb el resultat del sorteig!

Si continúas usando este sitio, aceptas el uso de cookies. Más información

Los ajustes de cookies en esta web están configurados para «permitir las cookies» y ofrecerte la mejor experiencia de navegación posible. Si sigues usando esta web sin cambiar tus ajustes de cookies o haces clic en «Aceptar», estarás dando tu consentimiento a esto.